Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVangsnes, Ingeborg
dc.contributor.authorRefvem, Nathalie
dc.date.accessioned2022-07-20T15:51:23Z
dc.date.available2022-07-20T15:51:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110340637:48869569
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3007291
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven forsøker å utforske om det kan være en sammenheng mellom Bell's Audience design teori (1984), og bruken av engelsk i noen utvalgte K-pop gutte grupper. Den går gjennom hva Bell's Audience design teori er, og ser på bruken av denne teorien,og bruken av engelsk i de utvalgte sangene fra grupper som BTS, EXO, Super M og NCT 127. Oppgaven er et forsøk på å svare på om K-pop kan knyttes til Bell's Audience design teori, og om bruken av engelsk kan være en faktor som påvirker internasjonal popularitet.
dc.description.abstractThis paper is an attempt at finiding a connection between Bell's Audience design theory (1984), and the use of English in K-pop boy groups. It explores the possiblities of groups like BTS, EXO, Super M and NCT 127 using Audience design in there songs. It also attempts to answer the question if the use of more English in these songs, could be a factor for a rise in international popularity during the recent years.
dc.languageeng
dc.publisheruis
dc.title"Audience design" og Engelsk i K-pop
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel