Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVigane, Åge.
dc.contributor.authorKristensen, Ola.
dc.date.accessioned2022-11-05T16:51:11Z
dc.date.available2022-11-05T16:51:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:108480931:67385877
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3030264
dc.description.abstractTittel: Videregående elevers motivasjon til innsats i kroppsøving. Problemstilling: “Hvilke faktorer påvirker motivasjon til innsats i kroppsøvingsfaget hos vg2 og vg3 elever” og “Hvordan har koronarestriksjonene påvirket motivasjon til innsats hos vg2 og vg3 elever i kroppsøvingsfaget”. Metode: kvantitativ metode og et deskriptivt forskningsdesign Resultat: Ifølge resultatene fra spørreundersøkelsen viser det seg at det er høy enighet om at de indre faktorene var mer motiverende enn de ytre. Man ser også at covid-19 restriksjonene påvirket elevene ganske forskjellig.
dc.description.abstractTitle: High school students motivation for effort in physical education. Issue: “Which factors affects motivation for effort in physical education for high school students” and “How does the covid-19 restrictions affect high school students motivation for effort ”. Method: Quantitative method and a descriptive research design Result: There seems to be a general opinion among high school students on which factors that are affecting motivation for effort in physical eduaction the most. According to the questionare, there is a higher occurrence of factors that classifies as internal motivatation compared to outer motivational factors. The study also shows how the restrictions caused by the covid-19 pandemic has effected high school students motivation for effort in physical education.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleVideregående elevers motivasjon til innsats i kroppsøving.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [1017]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel