Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKristin Grøsvik
dc.contributor.authorUndheim Gudmestad Hanne
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:17Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226650
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051661
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven er en casestudie på hvordan personalet i en barnehage på landet tilrettelegger og tar i bruk nærmiljøet, og hvordan dette kan være en resurs for læring. I oppgaven har jeg brukt deltagende observasjon og intervju som metode for å skaffe innsikt i hvordan barnehagen jobber med tre ulike områder av nærmiljøet. I dette forskningsprosjektet har jeg fulgt en avdeling tre dager på tre ulike steder; i skogen, lokalmuseet og nabogården. Jeg har deltatt i de sosiale og praktiske delene av dagen. I ettertid av dette har jeg intervjuet tre av personalet i avdelingen. Funnene viser at denne barnehagen jobber rutinert med å tilpasse og tilrettelegge ulike deler og overganger av hverdagen for å kunne gi muligheter for læring ved bruk av nærmiljøet. De er beviste viktigheten av voksenrollen, barns medvirkning og nærmiljø som læringsarena. Konkluderingen viser til at både barnehagens plassering, kultur og den pedagogisk leders holdning spiller en vesentlig rolle for personalets interesse og engasjement i forhold til disse temaene.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleTilrettelegging for barns læring og medvirkning i nærmiljøet
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel