Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorÅrsvoll, Guri
dc.contributor.authorLai, Ngoc Quynh
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:18Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226556
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051662
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven gjennomgår aktuell forskning om bruk av musikk som et verktøy for å utvikle språkferdigheter blant små barn i barnehager i Norge. Litteraturen som inngår i denne gjennomgangen, er levert av biblioteket ved Universitetet i Stavanger. Fra den innsamlede litteraturen finner dette bachelorprosjektet at musikk har blitt anerkjent som et nyttig verktøy for å utvikle språkferdigheter blant små barn av både akademiske forskere og statlige organisasjoner i Norge. Observasjoner i norske barnehager tyder imidlertid på at musikalske aktiviteter ikke er strukturelt organisert og ikke har nådd det fulle potensialet som verktøy for språkutvikling blant små barn. For å løse dette problemet foreslås det at musikalsk opplæring får en sterkere del i det pedagogiske opplegget for barnehageansatte, musikalske aktiviteter gjennomføres i barnehagene samlet med involvering av mange, om ikke alle, ansatte. Bacheloroppgaven gir også anbefalinger for planlegging av musikalske aktiviteter i barnehager for å spesifikt styrke språkferdighetene blant barn.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBruke av musikk til å utvikle språkferdigheter blant barn i norske barnehager - En litteraturstudie
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel