Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBelland, Tove Erna
dc.contributor.authorStokkeland, Henriette
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:19Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:19Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226647
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051663
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven vil handle om hvordan barn utvikler sosial kompetanse og hvordan pedagogiske leder fremmer sosial kompetanse i barnehagen. Jeg har valgt å skrive en empirisk oppgave som tar i bruk kvalitative forskingsintervjuer. Jeg har gjennomført tre ulike forskningsintervju med tre personer som har barnehagelærer utdanning. Min problemstilling vil bli besvart gjennom de empiriske funnene og dette vil bli analysert og drøftet i lys av teori. Problemstillingen jeg landet på er, “Hvordan kan barn utvikle sosial kompetanse gjennom frilek? og hvordan fremmer pedagogiske ledere sosial kompetanse i frileken? Mitt mål med denne oppgaven er vise en forståelse for hvorfor jeg mener sosial kompetanse er noe av det viktigste man kan utvikle i barnehagen. I forskning intervjuene ble det analysert tre funn, det viktige samspillet, sette ord på følelser og tilstedeværende voksne. Alle disse tre funnene er i denne oppgaven det som vil legge grunnlaget for utvikling av den sosiale kompetansen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleSosial kompetasne i frileken
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel