Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFotland, Anne Karin
dc.contributor.authorReime Byberg, Marlin
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:21Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226583
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051665
dc.description.abstractUt ifra egen arbeidspraksis har jeg observert at det kan være utfordrende for flerspråklige barn å delta i lek, spesifikt i den dramatiske leken, når de er i alderen 3-6 år. På bakgrunn av dette, og et ønske om å tilegne meg mer kunnskap om denne tematikken ble problemstillingen for oppgaven: Hvordan jobber pedagogiske ledere med å integrere flerspråklige barn i lek? For å belyse problemstillingen har jeg benyttet meg av kvalitativ metode, ved bruk av kvalitativt forskningsintervju med strukturerte spørsmål. Intervjuguiden er et standardisert intervju bestående av åpne spørsmål og utfyllende svar. Jeg har intervjuet tre informanter for å innhente data, som alle ga meg utfyllende og reflekterte svar, og viser god kunnskap om hvordan man kan jobbe for å integrere flerspråklige barn i lek. Funnene som kom frem, var at den kommunikative kapitalen har stor påvirkning for det lekende samspillet mellom de flerspråklige barna og norskspråklige barna. Samspill med andre barn er viktig for å kunne integrere flerspråklige barn og at man som pedagogisk leder må være støttende og deltakende i leken. Avslutningsvis har jeg drøftet funnene i lys av faglitteratur og konkludert hva de viktigste funnene er, og hvordan pedagogiske ledere jobber med integrering i lek.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan jobber pedagogiske ledere med å integrere flerspråklige barn i lek?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel