Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSkarsaune, Synne, Nese
dc.contributor.authorDalemo, Ingrid-Marie
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:28Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226541
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051673
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractMin bacheloroppgave handler om hvordan pedagogene bygger en relasjon mellom seg selv og et barn i overgangen fra liten til stor avdeling ved hjelp av leken. I en overgang innad i barnehagen blir barna satt i sårbar og utrygg posisjon. Jeg valgte å bruke kvalitativt forskningsintervju som metode i min empiriske oppgave. Jeg intervjuet tre ulike pedagogiske ledere ved tre ulike barnehager. Gjennom å ha jobbet med denne oppgaven ser jeg hvor viktig relasjon og relasjonsbyggingen er, jeg ser at tryggheten barnet føler på er en viktig prosess når det kommer til overgangen fra liten til stor avdeling. Til slutt, det som har overrasket meg mest gjennom oppgaven, er hvor unik rolleleken er når det kommer til relasjonsbygging mellom barn og voksen. Jeg har delt oppgaven inn i tre deler, relasjon, rutiner og leken da det er disse begrepene forskningsspørsmålene tar utgangspunkt i. Ved å dele det inn slik blir det en rød trå gjennom oppgaven og det blir lettere for deg som leser. Problemstillingen jeg valgte meg var «Hvordan bygger pedagoger en relasjon i overgangen fra liten til stor avdeling gjennom lek?». Her har jeg valgt å rette fokuset inn på relasjonen mellom pedagog og barn, jeg holder også fokuset på barna som begynner på stor avdeling, altså når de er i 2-3 årsalderen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleRelasjonsbygging i overgangen fra liten til stor avdeling ved hjelp av leken.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel