Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAnita Stokkeland Øen
dc.contributor.authorMarius Waldeland
dc.contributor.authorVetle Jørgensen Hopsdal
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:29Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226485
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051674
dc.description.abstractFormålet med oppgaven var å finne ut hvilken kunnskap barnehagelærere har om lekeslåssing og hvordan det arbeides med å tilrettelegge for lekeslåssing i barnehagen. Vi hadde inntrykk av at lekeslåssing var uønsket i barnehagen og ville undersøke dette nærmere. Vi tenkte at eventuelle funn også kunne hjelpe oss når vi senere skal arbeide i barnehage som barnehagelærere. For å undersøke tema valgte vi å ta i bruk en kvalitativ forskningsmetode og gjennomførte semistrukturerte intervju på utvalgte informanter. Vi har funnet og presentert relevant teori og begreper, og deretter knyttet disse opp til og drøftet rundt innsamlet data for å finne svar på og belyse vår problemstilling: "Hvilken kunnskap har barnehagelærere om lekeslåssing og hvordan tilrettelegges det for denne type lek blant førskolebarn? Spiller barnehagelærerens holdninger en rolle med tanke på å legge til rette for lekeslåssing?" Vi fant ut at barnehagelæreres kunnskap og holdninger rundt lekeslåssing varierer og holdningene til lekeslåssing spiller en rolle når det tilrettelegges for lekeslåssing. Gutter lekeslåss mer enn jenter, og man kan derfor anta at menn, med erfaring med lekeslåssing, i barnehagen har en mer positiv holdning til lekeslåssing enn kvinner. Funn viser også at holdninger kan endres ved hjelp av mer kunnskap rundt lekeslåssing.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleLekeslåssing i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel