Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBorge, Hans
dc.contributor.authorAuestad, Malin
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:31Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226671
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051677
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDet finnes ikke veldig mye forskning på bruken av digitale verktøy når det kommer til matematikk, og derfor ville jeg forske på dette for å få en forståelse på hvordan man kan bruke digitale verktøy sammen med barna og for å fremme mer matematikk i barnehagen. Oppgaven min tar for seg litt forskjellig teori, både fra pensumlitteratur og vitenskapelige forskningsartikler som hjelper å sette lys på problemstillingen.I funnene mine fant jeg at det er ikke noe fasit på hvordan barn skal bli utsatt for digitale verktøy. Barna får den matematikken som de trenger uten de digitale verktøyene, men de får også mye matematikk ved å bruke dem også. De får andre måter å løse problemer på ved å bruke digitale verktøy. Det som har mest å si på om barna får bruke digitale verktøy eller ikke er holdningene og kompetansen til de ansatte. Gjennom utvikling av den digitale kompetansen til de ansatte kan de føre kompetansen videre til barna slik at de også får et sunt forhold til det. Barnehagene bestemmer selv hvordan de tar i bruk de digitale verktøyene og hvordan de bruker dem med barna, men de skal brukes utfra det som står i rammeplanen for barnehagen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleDigitale verktøy i matematisk lek
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel