Inkludering gjennom dramatisk lek i barnehagen
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3051682Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
I denne oppgaven skal jeg se nærmere på hvordan pedagogiske ledere jobber med inkludering av dramatisk lek i barnehagen for aldersgruppe 4-5 år. Jeg har valgt å svare på oppgaven som en empirisk oppgave, og da altså tatt i bruk kvalitative forskningsintervju. Jeg valgte å intervjue en person med stilling som pedagogisk leder. Jeg valgte å bruke forskningsspørsmål som en mal til intervjuguiden som jeg brukte i intervjuet.
Problemstillingen jeg har valgt å skrive om i denne oppgaven er som følger «Hvordan tilrettelegger personalet for dramatisk lek i barnehagen, hvor målet er inkludering i felleskap?». Grunnlaget for å bruke denne problemstillingen, er for å belyse hvordan viktigheten av voksenrollen er i den dramatiske leken. Dette går ut på arbeid som kan legges til rette før, under og etter den dramatiske leken. For at personalet skal kunne legge til rette for dramatisk lek er det viktig at de har nødvendige kunnskaper om temaet, slik at de tar hensyn til det enkelte barn slik at alle barna føler seg inkludert.