Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorInger Frøyland Riska
dc.contributor.authorNordahl, Victoria Nesheim
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:38Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226580
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051684
dc.description.abstractOppgaven omhandler lekekompetanse og er skrevet basert på problemstillingen: «Hvordan beskriver barnehagelærere sin medvirkning i barns utvikling av lekekompetanse?». For å belyse denne problemstillingen har jeg valgt forskningsspørsmålene «Hvordan kan man definere lekekompetanse, og hvorfor er sosial kompetanse viktig i dette?», «Hva er viktigheten med barn-barn relasjoner i lek?», «Hvorfor er det viktig at barn klarer å komme i lek med hverandre og utvikle lekekompetansen sin?» og «Hvorfor er voksenrollen viktig med henhold til lekekompetanse?». Som metode har jeg tatt i bruk kvalitativ metode for å komme mer personlig inn i barnehagelærernes hverdag og arbeid i barnehagen. Jeg har valgt å trekke inn teori om lekekompetanse, sosial kompetanse, lekegrupper, samt Piagets kognitive teori m.m. for å belyse dataene fra intervjuene. Oppgaven belyser viktigheten av et pedagogisk blikk i barnehagens hverdag og hvordan man skal kunne legge til rette for at barns sosiale utvikling.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarns lekekompetanse i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel