Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNesheim Kjersti
dc.contributor.authorBarda Laura
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:39Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:39Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122872697:134212004
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051686
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven bygger på et sosiokulturelt læringssyn som sier at læring skjer i samspill med andre (Säljö, 2016, s. 113). Hovedtemaet vil være de pedagogiske ledernes språkarbeid med flerspråklige barn i alderen tre til seks år som kommer til å møte norsk som sitt andre språk i barnehage. Formålet med denne bacheloroppgaven har vært å besvare problemstillingen: ”Hvordan kan pedagogiske ledere legge til rette for overgangen hjem-barnehage for barn som kommer til å møte norsk som sitt andrespråk i barnehagen?” For å besvare den har jeg anvendt den kvalitative forskningsintervju som metode. Jeg har intervjuet tre pedagogiske ledere som jobber på storbarn avdeling og som har ulik erfaring når det gjelder flerspråklige barn. Resultatene viser ulike tilnærminger i arbeidet med andrespråk med flerspråklige barn.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleSpråkarbeid med flerspråklige barn som kommer til å møte norsk som sitt andrespråk i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel