Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFrøyland Riska, Inger
dc.contributor.authorLea, Vilde.
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:43Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226591
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051691
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne oppgaven har jeg skrevet om vennskap på stor avdeling i barnehagen. Grunnen til at jeg ville forske på dette er fordi jeg ville lære mer vennskap og hvordan vennskap påvirker barns oppførsel og trivsel. Begrepet vennskap er utrolig vidt og kan defineres på flere måter, derfor har jeg valgt å avgrense oppgaven og problemstillingen min er slik: «hvordan beskriver barnehagelæreren at de arbeider med å fremme vennskap på stor avdeling i barnehagen, og hvordan legge til rette for at alle barn skal få oppleve vennskap?» I oppgaven ønsket jeg å finne ut hvordan barnehagelæreren arbeider med vennskap, hvordan barn blir påvirket av vennskap og hva som kan være årsaker til at barn leker alene og havner i konflikt. Jeg har intervjuet tre barnehagelærere som delt sine erfaringer og kommet med eksempler på arbeidet de gjør for å fremme vennskap på stor avdeling. Av teorien jeg fant, har jeg valgt å fokusere mest på Anne Greve sine bøker og forskninger om vennskap. Jeg fant også mye lærerik teori av Liv Vedeler og Stig Broström som jeg har tatt med. Formålet med oppgaven var å lære om hvordan barnehagelæreren arbeider med å fremme vennskap på stor avdeling og hvordan vennskap påvirker barn. Jeg har skrevet om arbeidet barnehagelæreren gjør og hvor viktig der er for barn å være i vennskapsrelasjoner.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan fremmer barnehagelæreren vennskap på stor avdeling i barnehagen?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel