Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSolheim Ksenia
dc.contributor.authorRøstvig Haugland Elin
dc.contributor.authorUndheim Sølvi
dc.contributor.authorÅmot Carina
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:44Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122872697:134211953
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051692
dc.description.abstractSammendrag I denne bacheloroppgaven ønsket vi å forske på hvordan man kan veilede barn som leder leken. Gjennom våre egne erfaringer har vi sett at dette til tider kan være krevende. Vi har lagt vekt på barn i alderen 3-6 år. Målet for oppgaven er å kunne svare på problemstillingen: «Hvordan kan barnehagelærere veilede barn til å bli gode ledere i leken?». I oppgaven er kvalitativt forskningsintervju brukt som metode, fordi vi ønsket å undersøke barnehagelæreres syn på veiledning og barns sosialkompetanse knyttet til problemstillingen. I prosessen har vi intervjuet seks barnehagelærere med lang erfaring innen feltet. Flere av våre informanter uttrykte at vi forsker på et spennende tema som de selv kunne tenke seg å lære mer om. Vi brukte en deduktiv tilnærming da vi utformet intervjuguiden med bakgrunn i begrepene autoritativ voksenstil, psykisk helse og rollemodell (se vedlegg 2). Under intervjuene var vi åpne for informantenes kunnskaper og praksisnære erfaringer, dermed kan vi si at vi har brukt en kombinasjon av deduktiv og induktiv tilnærming. Gjennom analysen var det de tre hovedkategoriene veiledning, autoritativ voksenstil og barns sosialkompetanse som markerte seg som relevant for vår problemstilling, og som la grunnlag for teori i oppgaven.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan kan barnehagelærere veillede barn til å bli gode ledere i lek?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel