Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorCatharina Petronella Johanna van Trijp
dc.contributor.authorHelene Alsvoll og Synne Clausen Bolstad
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:48Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226455
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051696
dc.description.abstractVi har tatt for oss problemstillingen om hvordan flerspråklige barn inkluderes i barnehagen, ettersom dette er relevant for økningen av flerspråklighet i barnehagen. I teoridelen belyses relevant teori om inkludering, mangfold, språk, trygghet og foreldresamarbeid. Metodedelen beskriver hvordan vi har arbeidet med å samle dokumenter til vår dokumentanalyse, og hvorfor vi har valgt disse. Vi har valgt å analysere 20 forskjellige dokumenter, bøker og artikler. Analysene blir senere presentert og gruppert i ulike kategorier for å samle dem. Deretter drøftes analysene i lys av teorien og settes opp mot hverandre. Det som drøftes er hvor viktig pedagogen er for å inkludere de flerspråklige barna, betydningen av å ha et godt foreldresamarbeid og det å se mangfoldet som en ressurs. Vi har også sett på hva trygghet innebærer for barnet i den sammenheng at de tør å bidra og delta, og dermed inkludere seg selv og bli en del av fellesskapet. Avslutningsvis oppsummerer vi funnene og samler dataen vi har brukt.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleInkludering av flerspråklige barn i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel