Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHervik, Hege.
dc.contributor.authorHaaland, Kristin.
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:49Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226605
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051698
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractProblemstillingen er hvordan forstår barnehagepedagoger begrepet kreativitet? I teoridelen er det brukt relevant litteratur for å forsøke å definere det komplekse fenomenet kreativitet. Deretter metodene for å komme frem til funn og besvarelse på problemstillingen forklart i oppgaven. Gjennom kvalitative intervjuer med tre informanter med relevans til problemstillingen er det kommet frem at problemstillingen er vanskelig å komme til en endelig konklusjon. Dette med bakgrunn i at begrepet er så komplekst og vanskelig å definere til en helhet, men også med at besvarelsen til informantene er vanskelig å skille da kontrasten mellom erfaringene er så vidt til stede. Dette har også gjort at arbeidet har vært vanskelig med denne problemstillingen og derfor kanskje ikke nådd det potensialet det kunne ha gjort. Likevel kan jeg si at forståelsen for kreativitet er relativt lik hos informantene, og at denne forståelsen kan bunne i underbevisstheten og at erfaringene deres skaper en lik forståelse om hva det betyr. Dette kan også samsvare med at kreativitet er en del av rammeplanen som mest automatisk er implementert i barnehagepedagogene, og de derfor har en felles forståelse for begrepet.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBetydningen av fenomenet kreativitet for pedagoger i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel