Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVelde, Kjersti Lønning
dc.contributor.authorLindanger, Nora
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:51Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226684
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051701
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven vil baseres på problemsstillingen «Hvordan opplever barnehagelærerne at populærkulturen kommer til uttrykk i barns lek i barnehagen?». Jeg har valgt å bruke den kvalitative metoden intervju for å få en dypere innsikt i hvordan informantene erfarer populærkulturen sin påvirkningskraft på barns lek. Ett av intervjuene var semistrukturert intervju, mens de to resterende var standardiserte intervju. Jeg har valgt å intervjue tre barnehagelærere på stor avdeling, fra tre forskjellige barnehager. Ut fra empirien som ble samlet inn har jeg i tillegg brukt teorier og litteratur til å finne svar på problemstillingen. Videre så har jeg drøftet og analysert funnene mine. Etter å ha analysert empirien som ble samlet inn, så kom jeg fram til fire følgende kategorier: Inspirasjon til barns lek, kjønnsforskjeller, medvirkning og ekskludering. Ut fra dette har jeg funnet ut at barn sin lek blir påvirket av populærkulturen, hvor en kan se at den gjennomsyrer all lek og samspill, hvor det kommer fram at barnehagelærerne opplever forskjeller blant kjønn.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titlePopulærkulturen sin påvirkningskraft på barns lek
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel