Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBelland, Tove Erna
dc.contributor.authorAlihajdaraj, Alba Viksund
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:53Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226608
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051703
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven vender et blikk mot hvordan barnehagelærer ivaretar barns medvirkning i møtet med det enkelte barnet. Metoden jeg har anvendt for å svare på min problemstilling er et kvalitativt forskningsintervju. Jeg har intervjuet fire informanter til min oppgave, hvor alle fire har stillingen barnehagelærer på avdeling for barn i aldersgruppen 3-6 år. Oppgaven er bygget opp rundt empiriske funn jeg har samlet inn under mine intervjuer. Utformet problemstilling for oppgaven lyder som følgende: “Hva legger barnehagelærer vekt på i møtet med barnet for å ivareta barns medvirkning?”. Denne problemstillingen har jeg utformet så presis som mulig slik at den lar seg belyse gjennom bruk av min kvalitative metode. Barns medvirkning er svært relevant og inn i tiden for barnehagefeltet, og en økende interesse har blitt vendt mot temaet de siste årene. Jeg ønsker dermed å belyse gjennom min problemstilling hvordan barnehagelæreren legger vekt på barns medvirkning i møtet med barnet, og hvilke element barnehagelærer ser på som viktig i denne prosessen. Barnehagelærers syn på medvirkning og syn på barnet har vært sentral for utforming av min oppgave, og har styrt mye av hvilken retning oppgaven har vendt.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarnehagelærerens ivaretakelse av barnets medvirkning
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel