Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTunkiel, Anna Katarzyna
dc.contributor.authorStoica, Felicia
dc.date.accessioned2023-02-16T16:51:56Z
dc.date.available2023-02-16T16:51:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122872697:134212019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051708
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractMin bacheloroppgave handler om barnebøker som fremmer norsklæring i barnehagen. I denne oppgaven vil jeg utforske hvordan barnehagelærere benytter seg av barnebøker for å legge til rette for norsklæring hos flerspråklige barn. For å undersøke dette temaet anvender jeg i min forskningsprosess kvalitativt intervju som metode. De empiriske funnene fra intervjuer viser at barnehagelærere kan støtte andrespråklæring ved hjelp av barnebøker både gjennom strukturerte og dynamiske andrespråk aktiviteter i barnehagen. Disse aktiviteter bidrar til ord- og begrepslæring som spiller en sentral rolle i andrespråklæring. Som arbeidsmåter i formidling av barnebøker, blir det lagt vekt på formidling ved hjelp av konkreter og etterlek. Empirien også peker på samarbeid med hjemmet som støtter andrespråkarbeidet i barnehagen. Gjennom oppgaven ønsker jeg å belyse viktigheten av barnehagelærerens arbeid med barnebøker for å legge til rette for flerspråklige barns norsklæring.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarnebøker som fremmer de flerspråklige barns norsklæring i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel