dc.contributor.advisor | Uglestad, Berrefjord, Ingunn | |
dc.contributor.author | Fossen, Sander | |
dc.contributor.author | Grimstad, Jakob Andreas | |
dc.date.accessioned | 2023-02-16T16:52:00Z | |
dc.date.available | 2023-02-16T16:52:00Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:122871704:134226482 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3051715 | |
dc.description.abstract | Målet med denne oppgaven er at vi skal undersøke hvilke typer muligheter og utfordringer personalet i barnehager erfarer i forhold til risikofylt lek. Den risikofylte leken er en viktig del av barnehagehverdagen og i nyere tid har det blitt mer vanlig at barn skjermes fra denne type lek. Vi har valgt å referere til diverse teori vi mener er relevant for dette temaet, som hva risikofylt lek er, hva risikolek tilbyr barna og hvorfor risikolek er et viktig tema i barnehagen. Vi har valgt å ta i bruk kvalitative metode med kvalitative intervjuer. Dette førte til at vi fant ut at informantene våre hadde en sunn utfordringspedagogisk tilnærming, men at det var forskjeller knyttet til erfaringen deres i yrket. Disse funnene har gjort at vi tolker det som at personalets erfaringer og holdninger er med på å påvirke mulighetene for risikolek, men det er også med på å skape utfordringer. Ut ifra disse funnene vil vi drøfte muligheter, utfordringer, erfaringer og mulige løsninger vi tenker kunne være relevante i forhold til funnene vi har og dataen vi har samlet inn. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Barnehagelærerens muligheter og utfordringer med risikofylt lek | |
dc.type | Bachelor thesis | |