Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorUglestad, Berrefjord, Ingunn
dc.contributor.authorFossen, Sander
dc.contributor.authorGrimstad, Jakob Andreas
dc.date.accessioned2023-02-16T16:52:00Z
dc.date.available2023-02-16T16:52:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226482
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051715
dc.description.abstractMålet med denne oppgaven er at vi skal undersøke hvilke typer muligheter og utfordringer personalet i barnehager erfarer i forhold til risikofylt lek. Den risikofylte leken er en viktig del av barnehagehverdagen og i nyere tid har det blitt mer vanlig at barn skjermes fra denne type lek. Vi har valgt å referere til diverse teori vi mener er relevant for dette temaet, som hva risikofylt lek er, hva risikolek tilbyr barna og hvorfor risikolek er et viktig tema i barnehagen. Vi har valgt å ta i bruk kvalitative metode med kvalitative intervjuer. Dette førte til at vi fant ut at informantene våre hadde en sunn utfordringspedagogisk tilnærming, men at det var forskjeller knyttet til erfaringen deres i yrket. Disse funnene har gjort at vi tolker det som at personalets erfaringer og holdninger er med på å påvirke mulighetene for risikolek, men det er også med på å skape utfordringer. Ut ifra disse funnene vil vi drøfte muligheter, utfordringer, erfaringer og mulige løsninger vi tenker kunne være relevante i forhold til funnene vi har og dataen vi har samlet inn.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarnehagelærerens muligheter og utfordringer med risikofylt lek
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel