Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAsikanius, Mariella Annika
dc.contributor.authorBøhlerengen, Charlotte
dc.date.accessioned2023-02-16T16:52:03Z
dc.date.available2023-02-16T16:52:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226617
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051720
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven har fokus på hvordan pedagogiske ledere ivaretar minoritetsbarn religiøse identitet i aldersgruppen 3 – 6 år. Jeg anvendte kvalitative forskningsintervjuer for å besvare min problemstilling. Til sammen intervjuet jeg to personer i stillingen som pedagogiske ledere, ut ifra disse intervjuene har jeg brukt funnene jeg fikk for å bygge og strukturere oppgaven. I tillegg til problemstillingen har jeg valgt å ta i bruk tre forskningsspørsmål for å besvare oppgaven best mulig og for å skape en rød tråd gjennom oppgaveteksten. Forskningsspørsmålene tar for seg det teoretiske, det praktiske og foreldresamarbeid som er et svært viktig tema når det gjelder arbeid med religion i barnehagen. Problemstillingen min er «Hvordan ivaretar pedagogiske ledere minoritetsbarns religiøse identitet?». Gjennom denne problemstillingen er mitt ønske å fremheve pedagogiske ledere og voksenrollens betydning for å ivareta minoritetsbarna i barnehagen gjennom deres arbeidsmåter. Ved hjelp av de empiriske funnene fra intervjuene kommer jeg til å besvare oppgaven i sin helhet.
dc.description.abstractThis bachelor thesis mainly focus on how educational teachers in kindergarten takes care of minority children from 3 to 6 years. I used qualitative research interviews to answer the issue at hand. I interviewed 2 individuals in total, who is both in the position as educational teachers. In addition to the question, I have also chosen to use three research questions to answer the thesis in the best way possible, but also to create a common thread throughout the paper. The research questions chosen for this thesis is based on the theoretical, practical, and a very important subject while working with religion in kindergarten – which is parental cooperation. The main question for this thesis is “How do educational teachers take care of minority children’s religious identity?”. By using this question I want to highlight the importance of educational teachers and the adult roles to take care of the minority children in kindergarten through their working methods. I will answer the thesis in its entirety by using the empirical findings from the interviews.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleReligiøs identitet i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel