Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEidsvåg, Vigdis.
dc.contributor.authorFallgren, Victor Elias Wehus.
dc.date.accessioned2023-02-16T16:52:04Z
dc.date.available2023-02-16T16:52:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226547
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051721
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractProblemstillingen i denne oppgaven er "Hvordan kan ansatte legge til rette for lek og læring i barnehagen?". For å belyse denne problemstillingen gjennom bruk av teori fra pensumslitteratur som er blitt brukt på studiet. Jeg har og funnet annen teori fra bøker utenom pensum og tidsskrift som bygger på teorien om lek og læring og hvordan det skal være i barnehagen. Ut fra problemstillingen har jeg og valgt å ha tre intervjuer med ansatte fra tre forskjellige barnehager som forteller om sin måte å utføre og tilrettelegge for lek og læring i barnehagen. Studien viser at de forskjellige informantene hadde ulikt syn på lek og læring, men at de hadde flere fellestrekk og tanker om det samme. Her var de veldig enig på at leken er sentral, og at leken er sentral for læringen i barnehagen. Det er viktig å ha kunnskap om den voksnes rolle i barns lek og læring, der de voksne har en viktig plass for deres utvikling. Her viser studien at de voksne må være deltagende i barns undring og utforsking i lek, som igjen kan bygge på deres læring. Barnehagen bør ha ressurser som skal stimulere til barns nysgjerrighet, utforsking og for deres læring. Det kan være hjelpende med kreative lekemuligheter, for både inne- og i utemiljøet i barnehagen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleLek & læring i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel