Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNese Skarsaune, Synne
dc.contributor.authorHagenes Egeland, Anette
dc.contributor.authorHatleskog Sørskår, Janne
dc.contributor.authorHellestø, Trine
dc.date.accessioned2023-02-16T16:52:05Z
dc.date.available2023-02-16T16:52:05Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226458
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3051722
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven baseres på problemstillingen: Hvordan arbeider barnehagelærere med å ivareta vennskap mellom barn i 3-5 årsalderen. Vi har benyttet oss av kvalitativt intervju for å få en beskrivelse av hvilke tanker og holdninger barnehagelærerne har rundt viktigheten med vennskap. I tillegg belyser vi hvordan informantene jobber med vennskap i sin barnehage. Sentrale begrep i denne oppgaven er vennskap, fellesskap og uheldige samspillsmønstre. Gjennom intervju med tre barnehagelærere har vi samlet inn datamaterialet, som viser at alle informantene i vår studie har reflektert rundt viktigheten med vennskap, hvilken verdi det har for barna og hvilken rolle det kan spille for trivsel og utvikling. Informantene legger vekt på relasjonsbygging, fellesskap og inkludering. Samspill er en naturlig del av vennskapsrelasjoner, og noen ganger forekommer det også uheldige samspill mellom barn. Dette kan av og til føre til at venner blir skilt. Det viktigste er at barnehagelærerne har kunnskap om vennskap, er reflektert og tar bevisste valg.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleVennskap i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel