Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBergersen, Ove
dc.contributor.authorMørk, Lise Katrine
dc.date.accessioned2023-02-18T16:51:11Z
dc.date.available2023-02-18T16:51:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226500
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3052142
dc.description.abstractI dette forskningsprosjektet skal jeg ta for meg problemstillingen: «På hvilke måter kan barn lære språk gjennom frileken og hvordan kan voksne tilrettelegge en god språkutvikling på stor avdeling?». Språk og lek er noe som alltid er relevant for barnehagen og noe som hele tiden jobbes med. Siden språk og lek er noe så hverdagslig er det viktig for personalet i barnehagen å vite hvordan man skal arbeide rundt temaet. Ved kjennskap til ulike språkhandlinger som språkfunksjoner, grammatikk, prosodiske- og kroppslige signaler, kan personalet bedre observere og analysere barns språk i lek. Med observasjons som metode vil jeg analysere to observasjoner jeg fokuserer på deltakende barns språkhandlinger i rollelek og konstruksjonslek. På denne måten fordyper jeg meg i hvordan barn bruker språk i lek og også hvordan leken er en lærende arena. Til slutt ser jeg på hvordan de voksne kan legge til rette for et godt språkmiljø og en god språkutvikling hos barn i barnehagen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarns språk i frileken
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel