Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRognstad, Marius
dc.contributor.authorAalberg, Elisabeth
dc.contributor.authorWaldeland, Tonje
dc.date.accessioned2023-02-21T16:51:16Z
dc.date.available2023-02-21T16:51:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226488
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3052898
dc.description.abstractDette er en bacheloroppgave som er skrevet med utgangspunkt i temaet mangfold og inkludering. Problemstillingen for oppgaven er: “Hvilke etiske problemstillinger står barnehagelærere overfor når de planlegger høytidsmarkeringer og religiøse merkedager i barnehagen?”. I tillegg har vi utformet og benyttet oss av tre forskningsspørsmål som skal hjelpe oss å svare på problemstillingen. For å samle inn data til oppgaven vår har vi brukt kvalitativt intervju som forskningsmetode. Vi har i den forbindelsen intervjuet tre barnehagelærere fra to ulike barnehager. Informantene gav oss utfyllende svar som vi har analysert, og deretter drøftet ved å tilknytte funnene relevant teori. I hovedtrekk gikk funnene våre ut på hvilke etiske hensyn informantene tok i planleggingen av høytidsmarkeringene, og hvilke etiske problemstillinger de hadde opplevd og ha stått overfor i forbindelse med markeringene. Videre forsøkte vi også å finne ut av hvordan informantene valgte å stille seg til eller løse disse problemstillingene når de stod overfor dem. Etter å ha skrevet denne bacheloroppgaven har vi blitt mer bevisste på hvilke utfordringer barnehagelærere kan møte i forbindelse med høytidsmarkeringer i barnehagen. Vår oppgave har derfor hjulpet oss til å se viktigheten med reflekterte og forberedte barnehagelærere i møte med den mangfoldige barnehagen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleEtiske problemstillinger i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel