Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorIngunn Berrefjord Ugelstad
dc.contributor.authorEmilie Øvrevik Sundve
dc.contributor.authorMiriam Lund Neresen
dc.date.accessioned2023-03-07T16:51:12Z
dc.date.available2023-03-07T16:51:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226479
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3056547
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractGjennom denne oppgaven har vi tatt sikte på å belyse problemstillingen “hvilken praksis har de utvalgte barnehagene når det gjelder turer med de yngste barna i barnehagen? For å belyse problemstillingen har vi valgt å benytte oss av kvalitativ metode, hvor vi har intervjuet 3 pedagogiske ledere i ulike barnehager. Vi har også funnet relevant teori og forskning som vi ser i sammenheng med informantenes svar. I tillegg fant vi at det er flere faktorer som påvirker hvordan de ulike barnehagene gjennomfører sin turpraksis. Omgivelser og nærområdet har stor betydning når det gjelder hvilke muligheter man har, samt hvilke affordances man ser og utnytter. Videre kom det frem at pedagogene kan og bør veksle mellom en “hands-on” og “hands-off” tilnærming. I tillegg har holdninger og væremåten noe å si for hvilken tur de yngste barna får. Informantene legger også vekt på barns medvirkning i sin turpraksis hvor de gjennomfører både spontane og planlagte aktiviteter eller turer.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleVi gikk en tur bort fra stien ... - På tur med de yngste barna i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel