Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSolheim Ksenia
dc.contributor.authorTangen Karoline
dc.contributor.authorStangeland Henriette Malén
dc.date.accessioned2023-03-07T16:51:15Z
dc.date.available2023-03-07T16:51:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122872697:134211956
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3056549
dc.description.abstractBacheloroppgaven vår handler om hvordan pedagogisk leder skal legge til rette for en trygg og god start i barnehagen for de yngste barna (1-2 år). Samtidig ved å knytte det opp til det øvrige personalet som er på en avdeling i barnehagen. Vi har valgt å bruke kvalitativt intervju, dette for å få ulike synspunkt for hvordan de tilrettelegger for en trygg og god start i barnehagen. I de tre intervjuene vi hadde var det to av pedagogene som hadde lang erfaring i barnehage, mens det tredje var nyutdannet. Vi opplever gjennom svarene at de tre informantene har gode svar, selv med ulik erfaring som pedagogisk leder. Vi opplever gjennom svarene at de tre informantene har gode svar, selv med ulik erfaring som pedagogisk leder. Gjennom intervjuene så vi et felles fokus på å være fysisk tilgjengelig for barna, da med å være nede på gulvet. Vi synes dette var spennende og har drøftet om ulikheten mellom å være fysisk og psykisk tilgjengelig. Her har vi dratt inn begrepet mikroseparasjon. Gjennom erfaringer og teori, har vi funnet tre begreper som vi synes var viktige for en trygg og god tilvenning for de yngste barna, og det er: overgangsobjekt, foreldresamarbeid og relasjonsbygging. Det er viktig å ha faglig kompetanse om tilvenning, ikke minst å kunne anvende teorien videre for å trygge foreldre og resten av personalet på avdelingen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleTilvenning for de yngste barna (1-2 år)
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel