Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorvan Trijp, Karin
dc.contributor.authorMæle, Anne Langeland
dc.date.accessioned2023-03-07T16:51:16Z
dc.date.available2023-03-07T16:51:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226574
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3056551
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven er temaet mangfold og inkludering med fokus på foreldresamarbeid, og da helst i møte med foreldre som ikke kan noe særlig norsk. Jeg har brukt kvalitativt intervju som metode for å finne ut hvordan foreldresamarbeidet fungerer i barnehagene jeg har hatt samtaler med. Foreldresamarbeid er et omfattende tema, og jeg har valgt å se på hvordan en legger til rette for samarbeid med foreldre med innvandrerbakgrunn, både europeiske arbeidsinnvandrere, krigsinnvandrere og flyktninger i deres møte med barnehagen. Jeg har hatt to informanter, der den en er styrer og pedagogisk leder, og den andre er pedagogisk leder. De funnene jeg mener er mest relevant for oppgaven blir representert under empiri, for så å ta disse opp igjen i drøftingen. Problemstillingen jeg landet på er: “Hvordan pedagoger tilrettelegger for samarbeid med foreldre fra andre land i oppstarten i barnehagen?”. Med denne problemstillingen ønsker jeg å få et inntrykk av hvordan samarbeidet er og hvordan det fungerer i barnehagene jeg har informanter fra.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleForeldresamarbeid med foreldre fra andre land
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel