Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEsmaeeli, Sara
dc.contributor.authorBugurcu, Zeliha.
dc.date.accessioned2023-03-07T16:51:18Z
dc.date.available2023-03-07T16:51:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226656
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3056553
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven omhandler inkludering av flerspråklige barn. I forskningsarbeidet mitt har jeg brukt kvalitativt intervju for å svare på problemstillingen: Hvordan kan den pedagogiske lederen tilrettelegge for inkludering av flerspråklige barn i lek? Intervju med to pedagogiske ledere og erfaring med alle aldersgrupper i barnehagen har gitt meg et større innblikk på hvordan pedagogiske ledere arbeider og fletter sammen lek og språk på en spennende og lærerik måte. Hovedfunnene mine er at behov som trygghet, tilhørighet og anerkjennelse er nøkkelen til et inkluderende fellesskap i barnehagen, foreldresamarbeid er en viktig faktor for inkluderingsprosessen og viktigheten av den pedagogiske lederens deltakelse og engasjement. Noe av det sentrale som kommer frem i oppgaven er hvordan pedagogiske ledere har språk i fokus i arbeidet sitt i barnehagen, spesielt med flerspråklige barn, hvordan pedagogiske ledere planlegger og tilrettelegger for flerspråklige barn og foreldre og hvordan de arbeider med andre ansatte for å skape et inkluderende fellesskap.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan kan den pedagogiske lederen tilrettelegge for inkludering av flerspråklige barn i lek?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel