Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMarianne Larsen Undheim
dc.contributor.authorJonas Deisz
dc.contributor.authorSteffen Knutsen
dc.contributor.authorKristian Eia
dc.date.accessioned2023-03-07T16:51:25Z
dc.date.available2023-03-07T16:51:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:122871704:134226443
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3056560
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har vi valgt å bruke kvalitativt intervju for å gå i dybden og svare på problemstillingen: «Hvordan legger pedagogisk leder til rette for vennskap blant de minste barna (0-3 år)?». I sammenheng med svarene fra informantene har vi tatt utgangspunkt i begrepene: vennskap, lek og voksenrollen for å svare på problemstillingen. Disse begrepene har vi drøftet ut ifra funn fra forskningen vår og satt det i lys av teori. Gjennom teori og funnene har vi komt fram til at lekegrupper er sentralt og noe pedagogisk leder bør legge til rette for i barns hverdag. Lekegrupper er noe alle informantene nevnte og så på som vesentlig for å legge til rette for vennskap, teorien nevner også lekegrupper som en bra metode i vennskaps arbeidet. Vi vil derfor trekke fram lekegrupper som det største og viktigste funnet i vårt forskningsprosjekt. Vi ser på lekegrupper som en metode vi som fremtidig pedagogiske ledere bør ta i bruk. Vennskap og voksenrollen er begreper som var gjengangere i intervjuene og i teorien. Vi brukte oppgaven på å svare på hvorfor disse begrepene er sentrale i arbeidet med vennskap blant de minste barna.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleVennskap i barnehagen - en bacheloroppgave om barns vennskap i barnehagen og pedagogisk leder sine bidrag til vennskap
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel