dc.contributor.advisor | Solheim, Ksenia | |
dc.contributor.author | Snåsøy, Torbjørn | |
dc.date.accessioned | 2023-06-14T15:51:11Z | |
dc.date.available | 2023-06-14T15:51:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:140650308:111675213 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3071386 | |
dc.description.abstract | Lek er et av spenningsfeltene i pedagogisk arbeid i barnehagen og hvordan vi forholder oss til lek som barnehagelærere er noe som stadig forskes på. Jeg ønsker i denne bacheloroppgaven å lære mer om hvordan jeg skal forholde meg til leken i barnehagen. Mine funn fra de fem artiklene jeg har gjennomgått viser at vi som lærere kan påvirke leken og hvordan den utvikler seg i ganske stor grad. Samtidig har jeg funnet at det er noen spørsmål til barns utvikling i leken som det kreves mer forskning på. | |
dc.description.abstract | play is a field in constant development in the pedagogical field, and how we interact with play as kindergarten teachers is something that is often researched. I wish in this assignment to learn more about how I should interact with childrens dramatic play. My finds from my research show that we as kindergarten teachers can have a lot of influence on childrens play and how it develops. at the same time i have found that there remain some questions regarding childrens development in dramatic play, and there is needed more research on. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | hvordan skal barnehagelærere forholde seg til lek i barnehagen? | |
dc.type | Bachelor thesis | |