Hvordan kan sosiale medier bidra til å styrke merkevaren for en reiselivsbedrift?
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3074422Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Det kan være vanskelig for en reiselivsbedrift å bygge opp bedriftens navn i dagens marked, med tanke på kunder og konkurranse. Sosiale medier er en del av hverdagen til de fleste rundt omkring i verden. Reiselivsbedrifter kan utnytte akkurat dette til sin fordel, og bruke det for å bygge opp bedriftens merkevare. Denne litteraturoppgaven forsøker å besvare problemstillingen Hvordan kan sosiale medier bidra til å styrke merkevaren for en reiselivsbedrift? Gjennom databasen Oria ble syv artikler identifisert. Resultatet viser at sosiale medier kan brukes effektivt for å syrke merkevaren til en reiselivsbedrift med å skape tillit, interaktiv og gjensidig utveksling av verdier. It can be difficult for a tourism company to build up the company's name in today's market,in terms of customers and competition. Social media is part of everyday life for most people aroundaround the world. Tourism companies can exploit exactly this to their advantage, and use it tobuild up the company's brand. This literature thesis attempts to answerthe problem How can social media help to strengthen the brand for atourism company? Through the database Oria, seven articles were identified. The result shows thatsocial media can be used effectively to cultivate the brand of a tourism business by creatingtrust, interactive and mutual exchange of values.