dc.contributor.advisor | Benjaminsen, Jon. | |
dc.contributor.author | Lovisenro, William. | |
dc.date.accessioned | 2023-06-29T15:51:45Z | |
dc.date.available | 2023-06-29T15:51:45Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:147815805:149687309 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3074422 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Det kan være vanskelig for en reiselivsbedrift å bygge opp bedriftens navn i dagens marked,
med tanke på kunder og konkurranse. Sosiale medier er en del av hverdagen til de fleste rundt
omkring i verden. Reiselivsbedrifter kan utnytte akkurat dette til sin fordel, og bruke det for å
bygge opp bedriftens merkevare. Denne litteraturoppgaven forsøker å besvare
problemstillingen Hvordan kan sosiale medier bidra til å styrke merkevaren for en
reiselivsbedrift? Gjennom databasen Oria ble syv artikler identifisert. Resultatet viser at
sosiale medier kan brukes effektivt for å syrke merkevaren til en reiselivsbedrift med å skape
tillit, interaktiv og gjensidig utveksling av verdier. | |
dc.description.abstract | It can be difficult for a tourism company to build up the company's name in today's market,
in terms of customers and competition. Social media is part of everyday life for most people around
around the world. Tourism companies can exploit exactly this to their advantage, and use it to
build up the company's brand. This literature thesis attempts to answer
the problem How can social media help to strengthen the brand for a
tourism company? Through the database Oria, seven articles were identified. The result shows that
social media can be used effectively to cultivate the brand of a tourism business by creating
trust, interactive and mutual exchange of values. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Hvordan kan sosiale medier bidra til å styrke merkevaren for en reiselivsbedrift? | |
dc.type | Bachelor thesis | |