Kritisk vurdering av klagesystemer via nettside
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3076159Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
I denne oppgaven har vi foretatt en kritisk vurdering av klagesystemer til ulike bedrifter via nettside, og undersøkt hva som kjennetegner et godt klagesystem. Oppgaven starter med en innledning der vi beskriver bakgrunnen for valg av tema og hvordan problemstillingen ble formulert. Videre gir vi definisjoner på sentrale begreper som vil bli brukt i oppgaven.
I teoridelen har vi skrevet om klagesystemer og undersøkt både dårlig klagehåndtering og viktigheten av gode klagesystemer. Videre har vi identifisert karakteristiske egenskaper for brukervennlige klagesystemer. I metodedelen har vi benyttet en litteraturbasert tilnærming for å finne relevante artikler som vi har brukt i analysen og i diskusjonsdelen.
Avslutningsvis konkluderer vi med at det eksisterer en mangel på tilstrekkelig forskning rundt temaet klagehåndtering på nett, og presenterer hvilke egenskaper som kjennetegner et godt klagesystem. In this assignment, we have made a critical assessment of the complaint systems of various companies viawebsite, and examined what characterizes a good complaints system. The bachelor starts with aintroduction where we describe the background for choosing the theme and how the problem came to beformulated. Furthermore, we provide definitions of key terms that will be used in the assignment.
In the theory part, we have written about complaint systems and examined both poor complaint handling andthe importance of good complaint systems. Furthermore, we have identified characteristic features foruser-friendly complaint systems. In the method section, we have used a literature-based approach forto find relevant articles that we have used in the analysis and in the discussion section.
In conclusion, we conclude that there is a lack of sufficient research aroundthe topic of online complaint handling, and presents which characteristics characterize a good onecomplaint system.