Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEngstrøm, Truls Eric Johan.
dc.contributor.authorLewandowski, Patryk Piotr.
dc.contributor.authorUlvik Hagen, Gabriel.
dc.date.accessioned2023-07-07T15:51:51Z
dc.date.available2023-07-07T15:51:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:147810336:149658687
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3077166
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractTittel Etablering og utvikling av effektive team i hotellbransjen. Hensikt Hensikten med teksten er å undersøke den beste metoden og strategien for å etablere og videreutvikle et effektivt team i hotellbransjen. Problemstilling Hvordan kan man etablere og videreutvikle effektive team i hotellbransjen? Metode Det har blitt brukt kvalitativ metode i form av dybdeintervju, og artikler fra tidligere forskning. Resultat Ut ifra våre funn har vi forsøkt å finne ut om teoriene om utvikling av effektive team blir brukt i praksis, og om lederne eventuelt var bevisste på det. De fleste lederne mente at åpen kommunikasjon, og samarbeid var de viktigste drivkreftene for utvikling av et effektivt team. Det viste seg at teoriene som vi prøvde å utforske blir brukt i hotellbransjen, men lederne var ikke nødvendigvis bevisste på dem. Diskusjon Det viste seg at virkeligheten ikke nødvendigvis er sånn som teoriene beskriver den. De forskjellige teoriene viste seg å være avhengig av hvilken bransje, bedrift, avdeling og team de kan bli brukt i. Dermed varierer det hvilken av de man kan finne hos de forskjellige teamene.
dc.description.abstractTitle Establishment and development of effective teams in the hotel industry. Purpose The purpose of the text is to examine the best method and strategy for establishing and further developing an effective team in the hotel industry. Problem statement How can you establish and further develop effective teams in the hotel industry? Method A qualitative method has been used in the form of in-depth interviews and articles from previous research. Result Based on our findings, we have tried to find out whether the theories about the development of effective teams are used in practice, and whether the managers were possibly aware of it. Most managers believed that open communication and collaboration were the most important driving forces for the development of an effective team. It turned out that the theories that we tried to explore are used in the hotel industry, but the managers were not necessarily aware of them. Discussion It turned out that reality is not necessarily as the theories describe it. The different theories turned out to be dependent on the industry, company, department, and team in which they can be used. Thus, it varies which of them can be found in the different teams.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleEtablering og utvikling av effektive team i hotellbransjen.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel