Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFotland Anne Karin
dc.contributor.authorMensah-Borge Maybelline
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:20Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190693769:190810301
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118239
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractGjennom denne forskningsprosjektet har jeg undret meg hvordan pedagogens rolle påvirke barnas spontane dramatiske lek. Jeg har valgt å bruke en kvalitativ metode for å innhente empiriske data til å belyse oppgaven min. Problemstillingen for denne oppgaven er «Hvorfor tar pedagogen en aktiv rolle i barns dramatiske lek»? Jeg har samlet data gjennom intervju med pedagogisk leder, støttepedagog, fagarbeider og vikar. Jeg har brukt deltakende observasjon og observert ulike rollelek-situasjoner med deltakende voksne. I henhold til problemstillingen har jeg belyst ulike begreper og teorier. Jeg har fått innblikk i hvordan ansatte reflekterer rundt drama, deres rolle i dramatisk lek og hvordan det påvirker barnas læring og utvikling. Gjennom observasjoner har jeg funnet at med pedagogens tilstedeværelse i leken kan barna komme fram med forslag og innspill som bidrar til å holde den dramatisk leken i flytsonen og å forlenge den. Jeg har selv vært kritisk til pedagogens fravær i barnas frie lek og reflektert rundt det Thoresen har funnet gjennom hennes doktorgradsprosjekt. Jeg avsluttet med at funnene og resultatene tydelig viser at pedagogens rolle har en stor betydning i barnas lek med tanke på estetiske erfaringer og opplevelser.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titlePedagogens rolle i barns dramatisk lek
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel