Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSolheim, Ksenia
dc.contributor.authorTorgersen, Lisemari
dc.contributor.author
dc.contributor.authorKandidatnummer: 1653
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:22Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721376
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118240
dc.description.abstractProblemstillingen som denne bacheloroppgaven er bygget på, er hvordan kan barnehagelærere tilrettelegge for at alle barn i alderen 3-5 år skal oppleve seg som en del av det sosiale fellesskapet. Ved hjelp av kvalitativt intervju av barnehagelærere ønsket jeg å høre litt om deres tanker rundt denne tematikken og hva de mente var viktig for å kunne tilrettelegge for fellesskap. Noen sentrale begreper i oppgaven er voksenrolle, fellesskap og barnesyn. Jeg intervjuet to barnehagelærere og fant at begge hadde sine refleksjoner angående temaet, men det var også noen fellestrekk. Begge respondentene snakket om betydningen av voksenrollen og viktigheten av relasjoner mellom voksne og barn og barn imellom. Respondent 2 mente at det var viktig å skape ett miljø der barna ble godt kjent og at det var lov å være annerledes og respondent 1 hadde fokus på aktiv inkludering. Begge respondentene var også opptatt av at barna skulle fremheves og anerkjennes og viste på den måten at begge så på barna som subjekter. Sentrale begreper: fellesskap, voksenrolle og barnesyn
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleFellesskap i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel