Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLønning, Kjersti
dc.contributor.authorWiig, Håland Chritsine
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:26Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190654262:190806156
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118244
dc.description.abstractDenne bachelor oppgaven baseres på en problemstilling som jeg ville finne svar på i min oppgave. Jeg har tatt utgangspunkt i følgende problemstilling: Hvordan arbeider barnehageansatte med tilretteleggingen av overgang mellom liten og stor avdeling?” Jeg har benyttet meg av kvalitative intervjuer for å få frem synspunkter og tanker rundt barnehageansattes måte å arbeide på, og for å sette viktigheten av hva overganger har å si for barna. I tillegg belyser jeg hvordan informantene jobber med overganger innad i barnehagen, i dette tilfellet fra liten til stor avdeling. Sentrale begrep som en finner i min oppgave er Tilknytning, vennskap, voksenrolle, trygge barn, trivsel, utvikling og foreldresamarbeid. Gjennom intervju med 3 ulike informanter med ulik bakgrunn og arbeidserfaring, har jeg fått samlet inn datamaterialer som viser at alle reflekterer rundt sine erfaringer, tanker og måter å jobbe på. Ikke bare reflekterer de rundt dette, men belyser også viktigheten med overganger, selv ved avdeling skifte. Informantene legger vekt på trygghet og det å trygge barna, vennskap, viktigheten av voksenrolle, trivsel og utvikling og sist, men ikke minst, foreldresamarbeidet er en stor sentral og viktig del av overgangene. Det viktigste er at de voksne har kunnskap og tar bevisste valg i måten de jobber på for barns beste for å kunne oppnå gode og trygge overganger.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleFra liten til stor i overganger
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel