Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBergersen, Ove
dc.contributor.authorSikveland, Trine
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:32Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190693769:190810304
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118250
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven har sitt grunnlag i problemstillingen «Hvordan foregår grensesetting på stor avdeling i barnehagen?». Jeg gjennomførte et to ukers feltarbeid i min egen barnehage, der jeg tok i bruk deltagende observasjon som metode, for å belyse problemstillingen min. Empirien jeg kom frem til, er basert på feltnotater tatt i forbindelse med deltagende observasjon. Funnene mine består i hovedsak av hvordan grensesetting distribueres i barnehagen, forhandlingsrom i grensesettingen, samt interaksjonsstiler og strategier de ansatte tar i bruk i grensesettingssituasjoner. I drøftingsdelen tar jeg for meg definisjonsmakt, og diskuterer spørsmålet om hvem grensesettingen egentlig er til for; barna, de voksne, eller fellesskapet. Jeg kan konkludere med at grensesetting er en komplisert prosess, som er krevende å sette ord på og analysere. Helt til slutt i oppgaven kommer jeg med forslag til tiltak som barnehagen min kan jobbe videre med; dette dreier seg i stor grad om mer refleksjon rundt grensesetting. Etter å ha jobbet med dette temaet, ser jeg viktigheten av å kontinuerlig spørre seg selv hvorfor man setter de grensene man gjør, og ikke minst hvordan man gjør det.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleGrensesetting i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel