dc.contributor.advisor | Asikanius, Mariella Annika | |
dc.contributor.author | | |
dc.contributor.author | Ask-Kringen, Solveig | |
dc.date.accessioned | 2024-02-17T16:51:34Z | |
dc.date.available | 2024-02-17T16:51:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:190654262:190806189 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3118252 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Vi mennesker undrer oss. Vi undrer oss om hvem vi er, hvordan vi er, hvorfor vi er og hva som er riktig å gjøre. Denne undringen starter tidlig i livet og er et tilbakevendende tema i barnehagehverdagen. Min bacheloroppgave har temaet «barns eksistensielle undring» hvor jeg har undersøkt pedagogens møte med barns eksistensielle undring i barnehagen. Undersøkelsene baserer seg på intervjuer av 3 pedagoger fra 3 forskjellige barnehager for å innhente informasjon om deres erfaringer med barns eksistensielle undring. Ved å knytte teori og funn har jeg kommet frem til at dette temaet bør belyses mer i barnehagehverdagen, og at pedagoger og andre som jobber i barnehagen bør legge til rette for i barns eksistensielle undring i barnehagen. Funnene i oppgaven viser at både barnas medvirkning, tid og rom og pedagogenes egen erfaringer er viktige i møte med barns eksistensielle undring. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Barns eksistensielle undring | |
dc.type | Bachelor thesis | |