Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAsikanius, Mariella Annika
dc.contributor.author
dc.contributor.authorAsk-Kringen, Solveig
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:34Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:190654262:190806189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118252
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractVi mennesker undrer oss. Vi undrer oss om hvem vi er, hvordan vi er, hvorfor vi er og hva som er riktig å gjøre. Denne undringen starter tidlig i livet og er et tilbakevendende tema i barnehagehverdagen. Min bacheloroppgave har temaet «barns eksistensielle undring» hvor jeg har undersøkt pedagogens møte med barns eksistensielle undring i barnehagen. Undersøkelsene baserer seg på intervjuer av 3 pedagoger fra 3 forskjellige barnehager for å innhente informasjon om deres erfaringer med barns eksistensielle undring. Ved å knytte teori og funn har jeg kommet frem til at dette temaet bør belyses mer i barnehagehverdagen, og at pedagoger og andre som jobber i barnehagen bør legge til rette for i barns eksistensielle undring i barnehagen. Funnene i oppgaven viser at både barnas medvirkning, tid og rom og pedagogenes egen erfaringer er viktige i møte med barns eksistensielle undring.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarns eksistensielle undring
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel