Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFuglestad, Cathrine
dc.contributor.authorGabrielsen Høiland, Ellen-Marie
dc.contributor.authorSveinsvoll, Oda
dc.contributor.authorZahlsen Olsen, Tine-Tamara
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:36Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721313
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118253
dc.description.abstractI oppgaven vår forsker vi på bruken av rommet som et pedagogisk verktøy gjennom problemstillingen «Hvordan bruke rommet som et pedagogisk verktøy for estetisk skapende prosesser gjennom materiell?». I denne empiriske oppgaven ville vi se nærmere på hvilke tanker barnehageansatte har rundt dette, og hvordan dette kommer frem i praksis. For å kunne innhente denne dataen har vi besøkt tre ulike barnehager. Vi intervjuet flere informanter og har observert deres rom. Deretter har vi analysert og fortolket hva barnehagene tilbyr barna. Gjennom intervjuene med 4 informanter med variert kompetansenivå, har vi prøvd å få frem noen av deres tanker. Vi har forsket på rommet og materialenes tilgjengelighet, hvordan det faktiske rommet ser ut og hvilke tanker informantene har rundt formingsmateriale og aktiviteter. Gjennom funnene våre opplevde vi at alle informantene hadde et ønske om å bruke rommet som et verktøy, men det var variert hvordan dette kom frem i deres praksis.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleRommet som et pedagogisk verktøy
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel