Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRognstad, Marius
dc.contributor.authorAbrahamsen, Frida
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:40Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721421
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118259
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne oppgaven skal jeg belyse problemstillingen: “Hvordan jobber pedagogiske ledere med kjønn på småbarnsavdeling? Hvordan reflekterer de over temaet selv og hvordan legger de til rette for refleksjoner rundt temaet hos personalet?”. For å belyse den har jeg lest meg opp på relevant fagstoff, samt utført et kvalitativt forskningsintervju. Her har jeg intervjuet både en mann og en kvinne. Resultatet av intervjuene var ikke helt slik jeg forutså. Jeg var forberedt på å få masse informasjon om hvordan det jobbes med kjønn på småbarnsavdeling. Derimot fikk jeg vite at mine to intervjupersoner ikke jobber med dette i praksis. Deres opplevelse er at det ikke er behov for det. Det som ble interessant, var å se på sammenhengen mellom deres mangel på refleksjon og fokus på tema, og deres opplevelse av mangel på behov for å jobbe med kjønn. Det jeg fant ut, er at det er mulig å argumentere for at mer informasjon om tema, kan føre til mer forståelse for behovet for å jobbe mot kjønnsforskjeller, til og med på småbarnsavdeling.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleSammenhengen mellom informasjon om kjønn og arbeid med kjønn
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel