Hvordan jobbe med fagområdene i rammeplanen.
dc.contributor.advisor | Solheim, Ksenia | |
dc.contributor.author | Llera, Maria Toftegaars | |
dc.date.accessioned | 2024-02-17T16:51:47Z | |
dc.date.available | 2024-02-17T16:51:47Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:190654262:190806168 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3118265 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Denne bacheloroppgaven er skrevet med utgangspunkt i problemstillingen: Hvordan kan man som barnehagelærer planlegge på en god måte for arbeidet med fagområdene i rammeplanen? Ønsket har vært å finne gode pedagogiske løsninger som ivaretar delene og helheten av en barnehagehverdag i det pedagogiske planarbeidet. Metoden jeg har brukt for å forske på dette er kvalitativt intervju for å se på barnehagelærerens valg av arbeidsmetode og begrunnelsene for disse valgene. Begreper som blir trukket frem i denne oppgaven er rammeplan, variasjoner i praksis og barnehagelærerens autonomi. Ved å intervjue to styrere og to pedagogiske ledere fra to forskjellige barnehager har jeg fått samle inn datamateriale som danner grunnlaget for denne oppgaven. Intervjupersonene har delt sine refleksjoner og holdninger rundt tema. Funnene viser to ganske forskjellige tilnærminger til arbeidet med fagområdene. Den ene ønsker et oversiktlig system og den andre har en tanke om at kunnskapen om fagområdene er forankret i de ansatte og anvendes tilstrekkelig uten å måtte planlegges. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Hvordan jobbe med fagområdene i rammeplanen. | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Filer | Størrelse | Format | Vis |
---|
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [363]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap