Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKsenia Solheim
dc.contributor.authorMichelle Karin Andreassen Mysing
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:49Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721382
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118268
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven baseres på problemstillingen: Hvordan definerer barnehagepersonale begrepet mobbing og hvilke tiltak settes? Det settes søkelys på hvordan barnehagepersonell forstår og håndterer mobbing, i lys av nyere forskning og mobbeloven fra 2021. Ved bruk av kvalitativ metode, spesifikt intervjuer, utforsker oppgaven på barnehagepersonellets definisjoner av mobbing og de tiltakene de tar i bruk for å fremme trygt og inkluderende barnehagemiljø. Gjennom intervju med barnehagepersonell oppstår det et interessant aspekt mellom praksis og det teoretiske. Funnene viser en tydelig mangel på felles forståelse blant barnehagepersonell om begrepet mobbing, noe som kaster lys over skillet mellom det teoretiske og hvordan det ble anvendt i praksis. Studien fremhever også viktigheten av forebyggende tiltak, som er essensielle for å effektivt identifisere og håndtere mobbing i barnehagemiljøer. Samlet sett bidrar oppgaven til en dypere innsikt i barnehagepersonellets perspektiver. Kategoriene som vil gå igjennom oppgaven er definisjon av mobbing, mobbingens kompleksitet, forebyggende arbeid og personalets rolle - sentrale punkter.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan forstå begrepet mobbing i barnehage, og hvilke tiltak settes
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel