Hvordan legger barnehagelærere tilrette for risikofylt lek i barnehagen?
dc.contributor.advisor | Stokkeland-Øen, Anita | |
dc.contributor.author | Ramaj, Arbnor | |
dc.date.accessioned | 2024-02-17T16:51:56Z | |
dc.date.available | 2024-02-17T16:51:56Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:190693769:190810307 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3118275 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Formålet med denne oppgaven var å forske på hvordan barnehagelærere tilrettelegger for risikofylt lek i barnehagen. I tider hvor man føler at alt handler om sikkerhet, et det spennende å se hvordan barnehagelærere legger tilrette for risikolek i barnehagen. Ettersom det er enklest å se at de eldste barna er i risikofylte leker vil det være naturlig å legge vekt på disse. Jeg har også valgt å avgrense oppgaven til å omhandle barnehagens utearealer, altså både innenfor og utenfor gjerdene. Oppgavens data er blitt innhentet fra to informanter og egne observasjoner som feltarbeid på egen arbeidsplass. Funnene er blitt samlet og har blitt drøftet med relevant teori. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Hvordan legger barnehagelærere tilrette for risikofylt lek i barnehagen? | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Filer | Størrelse | Format | Vis |
---|
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (HF-IBU) [366]
Master- og bacheloroppgaver i barnehagevitenskap