Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNesheim, Kjersti
dc.contributor.authorHjorteland, Vilde
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:58Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:58Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721424
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118278
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSpråket er sentralt i alle aktiviteter i barnehagen, men spesielt i rolleleken. Lek er også en stor del av det å være et barn og deres utvikling. Dersom et eller flere barn faller utenfor leken kan det få konsekvenser, både på identitet, selvfølelse og utvikling. Hva barnehagelæreren gjør for å følge opp at alle får språklig deltakelse er noe jeg ønsket å se nærmere på. Gjennom en empirisk kvalitativ forskningsoppgave ønsker jeg derfor å belyse hva barnehagelæreren gjør og hvordan de ser på sin rolle i tilrettelegging for språklig deltakelse i rollelek på storbarnsavdeling. For å undersøke dette temaet har jeg intervjuet to ulike barnehagelærere ved hjelp av et semistrukturert intervju. Formålet med intervjuene var å samle data om deres tanker, oppfatninger og erfaringer rundt temaet. Etter intervjuene kom det frem spesielt tre ulike hovedpunkter: Riktig og tilpasset kommunikasjon, relevant og interessant tilrettelegging og den voksne som rollemodell. Disse temaene er blitt drøftet ut ifra relevant teori og diverse studier.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBarnehagelærers rolle i tilrettelegging for språklig deltakelse i rollelek
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel