Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEikeland, Synnøve
dc.contributor.authorFriestad, Anna
dc.contributor.authorKnudsen, Cecilie
dc.date.accessioned2024-02-17T16:51:59Z
dc.date.available2024-02-17T16:51:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721316
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118279
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractVi har skrevet en Bacheloroppgave med problemstillingen: «Hva kan man som barnehagelærer gjøre for at uteområdet i barnehagen blir tilpasset barns kroppslige lek?» I dette prosjektet har vi intervjuet to barnehagelærerpedagoger i samme barnehage. Vi brukte en kvalitativ forskningsmetode og intervjuguide for å gjennomføre intervjuene. I intervjuguiden har vi delt inn spørsmålene i tre forskingsspørsmål: Kroppslig lek på utelekeplassen, tilrettelegging av kroppslig lek på utelekeplassen og barnehagelærerens rolle i den kroppslige leken på utelekeplassen. Vi har også skrevet teori ut ifra resultatene vi fikk. Resultatene vi fikk ble analysert og vi hentet ut de svarene som vi synstest var mest relevante til vår oppgave. Vi har skrevet et kapitel om svarene vi fikk knyttet til hvert forskingsspørsmål. Til slutt har vi drøftet resultatene fra begge informantene ved bruk av egne tanker og teori. Merleau-Ponty sin forklaring på hva kroppsfenomenologi er grunnlaget for hvordan vi tolker hva den kroppslige leken er.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleVoksenrollen i barns kroppslige lek på uteområdet i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel