Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHalle, Kirsten
dc.contributor.authorAnn-Kristin Haga
dc.contributor.authorIngerid Stavland
dc.date.accessioned2024-02-17T16:52:00Z
dc.date.available2024-02-17T16:52:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721301
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118280
dc.description.abstractI denne oppgaven har vi undersøkt forholdet mellom musikk og bærekraft i barnehagen. Problemstillingen for denne oppgaven er: «Hvordan kan musikalsk praksis i barnehagen knyttes til bærekraft?» Vi har lenge vært opptatt av den sosiale bærekraften, og hvordan mennesker i barnehagen stimulerer barns utvikling. En kvalitativ tilnærming ble valgt for å belyse vår problemstilling ved å undersøke hvordan dette vektlegges i barnehagen. Vi har undersøkt dette i barnehager med stor interesse for musikk og intervjuet barnehagelærere. I intervjuene kom det frem temaer som vi har valgt å drøfte i lys av relevant teori. Disse temaene omhandler musikk og følelser, musikk og tilknytning, musikk og fellesskap, og musikk, inkludering og mangfold.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan kan musikalsk praksis i barnehagen knyttes til bærekraft?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel