Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSolheim, Ksenia
dc.contributor.authorLangåker, Ingrid
dc.date.accessioned2024-02-17T16:52:05Z
dc.date.available2024-02-17T16:52:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721388
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118287
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har jeg drøftet rundt problemstillingen: «Hvordan kan barnehagelærere legge til rette for å skape trygge overganger mellom avdelinger?». Formålet med oppgaven har vært å fordype meg i et tema som jeg syns er interessant og spennende, og som jeg ønsket å få mer kunnskaper om. Hovedbegrepene i denne oppgaven er «tilknytning», «tilvenningsperioder» og «foreldresamarbeid». Jeg har redegjort for begrepene, og drøftet hvorfor tilknytning, tilvenningsperioder og foreldresamarbeid spiller en sentral rolle når man skal legge til rette for å skape trygge overganger mellom avdelinger. For å belyse problemstilling og temaets viktighet har jeg valgt å fordype meg i blant annet litteratur, ulike bøker og artikler. Jeg har også gjennomført tre kvalitative intervjuer sammen med barnehagelærere i ulike barnehager. På denne måten har jeg fått innblikk i deres synspunkter og arbeid i praksis. Resultater tilsier at å bruke god til på å tilrettelegge individuelt tilpassede tilvenningsperioder, samtidig som man jobber for et godt foreldresamarbeid, vil resultere i at barna utvikler følelsen av trygghet. Dette er sentralt når man skal legge til rette for gode overganger for barna i barnehagen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleTrygge overganger ved avdelingsbytter i barnehagen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel