Show simple item record

dc.contributor.advisorSageidet, Barbara Maria
dc.contributor.authorFigved, Silje
dc.contributor.authorOmdal, Naomi
dc.contributor.authorStokand, Thea Marie
dc.date.accessioned2024-02-18T16:51:13Z
dc.date.available2024-02-18T16:51:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:181864222:190721322
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118334
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractUtgangspunktet for vår bacheloroppgave er å gi folk et større innblikk i hvordan utemiljø påvirker barns fysiske lek. Formålet med oppgaven blir derfor å se på faktorer i utemiljøet som spiller inn for barns kroppslige bevegelse og fysiske utvikling. For å belyse vår problemstilling, har vi valgt å bruke kvalitativ dokumentanalyse. Vi har analysert fem artikler som omhandler vårt tema. Artiklene belyser flere sider av hva som er viktig for å fremme bevegelse hos barn i barnehagen. Ved å analysere empiriet fant vi fire hovedtrekk som spiller inn på barns aktivitetsnivå i utetiden. Dette var affordance som er barnas evne til å se muligheter for lek, barns alder, utemiljøets fysiske utforming og personalets kompetanse. Problemstillingen for oppgaven er følgende: Hvilke faktorer i utemiljøer fremmer kroppslig bevegelse og fysisk utvikling hos barn og hvordan?
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleUtemiljøets betydning for barns kroppslige utvikling
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record